Sunday, December 03, 2006

خاطره :آخرين ديدار

اگر دل دلبره ، دلبر کدومه؟ وگر دلبر دله ، دل را چو نومه؟
اگر دستم رسد بر چرخ گردون از او پرسم که این چونست و آن چون
مامان ...مامان عمو شيرازي اومده پول بده
مادر در حاليكه داشت براي پسر كوچولوش آب ميوه ميگرفت و با اون محبت هميشگيش به پسرعزيزش نگاه ميكرد پول را بهش داد
بشم، واشم از این عالم بدر شم بشم از چین و ماچین دورتر شم
• بشم از حاجیان حج بپرسم که این دیری بسه یا دورتر شم
پسر كوچولو پول رو گرفت و به مامان گفت مامان يعني چي؟ عمو شيرازي چي گفت؟مامان دستي به صورت پسر كشيد و گفت نميدونم عزيزم اما... بوي جدايي ميده
عمو شيرازي پيرمردي بود كه لباس هاي كهنه مي پوشيد و شلوارش فقط تا بالاي قوزك پاش بود كفش پاش نميكرد و ريش بلند و صورت سياهي داشت.صبح ها كه ميشد راه ميفتاد تو كوچه ها و شعراي بابا طاهر رو ميخوند وسهم اون روزش رو از خونه ها ميگرفت
دلا، خوبان دل خونین پسندند دلا خون شو ، که خوبان این پسندند• متاع کفر و دین بی مشتری نیست گروهی آن ، گروهی این پسندند
عمو شيرازي ...عمو شيرازي وايسا
عمو شيرازي وايساد پسر كوچولو دويد و پول رو بهش داد...توي اون كوچه تنها پسري بود كه عمو شيرازي بوسش ميكرد
اينبار عمو شيرازي دستش رو گذاشت زير چونه پسر كوچولو و لباش رو بوسيد
پسر:عمو اون شعر رو بخون كه من دوست دارم
عمو شيرازي خوند:ز دست دیده و دل هر دو فریاد که هر چه دیده بیند دل کند یاد• بسازم خنجری نیشش ز پولاد زنم بر دیده تا دل گردد آزاد
عمو راه افتاد و رفت
استاد...
استاد ادبيات با صداي يكي از دانشجويان از فكر عميق بيرون اومد
استاد:آه...بفرماييد
دانشجو:استاد براتون نگران شدم چند دقيقه اي هست كه كسي تو كلاس نيست ولي شما نشستين وبه ديوار خيره شدين
استاد گفت:شب تاریک و راه باریک و من مست و قدح از دست ما افتاد
شاگرد با شادي گفت:بابا طاهر

29 comments:

Anonymous said...

نیابد حال ÷خته هیچ خام
÷س سخن کوتاه باید والسلام

Anonymous said...

مثل همیشه خوب بود.

Roozbeh Ettehad said...

ز دست دیده و دل هر دو فریاد که هر چه دیده بیند دل کند یاد
تاثیراتی که بعضی آدما در زندگی آدم می گذارن واقعا زیاده. شاید خوده عمو شیرازی هم ندونه چه تاثیری بر اون بچه گذاشته. مثل همیشه زیبا بود. موفق باشی

Anonymous said...

سلام...ممنون که سر زدي..يه بار ديگه بيا و داستان عشق من رو هم بخون!
اگه دوست داشتي از اپديت وبلاگ با خبر شي در گروه وبلاگ عضوشو تا موقع اپديت برات ايميل بيادآخه
id من ديگه add نميکنه،پر شده ...هر 4 روز يک بار و فقط يک ايميل براي شما فرستاده ميشه...
در ضمن اين وبلاگ 4-5 روز يه بار اپ ميشه...دوست داشتي باز هم بيا


http://login.yahoo.com/config/login?.intl=us&.src=ygrp&.done=http://groups.yahoo.com/group/vafadar-delshekaste/join?

Anonymous said...

نوستالژیک‌ترین مردم دنیا....

Anonymous said...

سلام عزيزم
منم موافقم . همون بهتر كه اونا ما رو درك نكنن . اينجوري منم راحت ترم .
اين پستت هم قشنگ بود . من نميدونم تو اين همه هنر رو از كجات در وكني ؟؟؟
نميخوام هيچوقت بوي خدافظي از اينجا بياد
بازم بيا پيشم

Anonymous said...

دلبرکجا بود؟ دل کجاست؟ عشق و جنون چیه؟

Anonymous said...

بسیار عالی...

Anonymous said...

خیلی قشنگ بود مهدی جان تو ترشی نخور من بقیشو تضمین میکنم

Anonymous said...

چقدر اين نوشته دلنشينه..........خيلي

Anonymous said...

پس مهربانی کجاست ؟

انسانیت در کدام فراموشخانه به خواب فرورفته ؟

aram said...

همون احساس كودكي كه من عاشقش هستم رو خوب بيان كردي
عالي بود

Anonymous said...

اينو يه بچه بوشهري تو سبخه دبي خوند
سحر گاهي برفتم سيل باغون
بديدم بلبلي در چنگ زاغون
چرا فايز از اي دردا نسوزه
كه زير دود مي سوزه چراغون
پسر تو هنوز هم نفهميدي من برام سوئ تفاهم نشده رها كن خوب خوبي كجايي
سر نمي زني گفتم كه تو عمر مني براي اين كوتاهي

Anonymous said...

بابا طاهر

Anonymous said...

salam kotah jan

من برگشتم...

راستي تو اين مدت ممنون كه سر ميزدين و نطر گذاشتيد...

باباي

Anonymous said...

Gol . . . Boose . . .Ashk

Anonymous said...

Sinahaii ham hastand ke ba shenidane --- be soozesh mioftand!

Anonymous said...

ز دست دیده و دل هر دو فریاد که هر چه دیده بیند دل کند یاد• بسازم خنجری نیشش ز پولاد زنم بر دیده تا دل گردد آزاد

mamnoon azizam mesle hamishe ghashang bood , ama inbar kheyli gahshangtar bood , shayad chon ghablan baram amoo shirazi ro tarif karde boodi , shayadam be khatere inke indafe ghosei kar kamtar bood .
dar har soorat mamnoon .
movafagh bashi

Anonymous said...

نميشه هميشه يک جور بود.........گاهي نوشته هايي رو مي بيني که از انتهاي وجودت انگاري سخن گفته است و گاهي هم خودت مي نويسي.........با اين حال از توجهت ممنون

Anonymous said...

سلام دوست من از حضورتون بي نهايت سپاس گذارم.

Anonymous said...

سلام....این یکی هم مثل بقیه خوندنی بود...بی خیال کار دنیا انگار همینه...ما هم کار خودمون رو می کنیم و با دهن کجی بهش ادامه می دیم...یه روزم نوبت ما میشه روزی که یادمون نمی ره اونا که غم دارن دلیل دارن و باید درکشون کرد..یا حق

Anonymous said...

سلام....این یکی هم مثل بقیه خوندنی بود...بی خیال کار دنیا انگار همینه...ما هم کار خودمون رو می کنیم و با دهن کجی بهش ادامه می دیم...یه روزم نوبت ما میشه روزی که یادمون نمی ره اونا که غم دارن دلیل دارن و باید درکشون کرد..یا حق

Anonymous said...

salam
ba ejaze kootah ro dar sarzamine afarinesh link kardam .
mamnoon .
rasti , delam barat tang shode .

آدم آهنی said...

که این دیری بسه یا دورتر شم?

Anonymous said...

خدای مهربونی ها یه تمثیلی از یگانه و یکسان نبودن کاراکتر های خداوند است.......یه کم فلسفی و حس من است

Anonymous said...

Baz man ... baz to ... baz dozdedela... baz kootah...dar abadiati na motanahi montazeret poste jadidat neshasteam

Anonymous said...

salam mahdi
vaje kam daram ....
vali aliye...
شب تاریک و راه باریک و من مست و قدح از دست ما افتاد.........

Anonymous said...

روي محيط اين دايره ناچاريم از دويدن

Roozbeh Ettehad said...

اقا خيلي وقته نمينويسي. به من هم كه سر نمي زني.